De Britse winkelketen Argos haalt meer dan de helft van zijn inkomsten uit multichannelverkopen. Dat meldt moederbedrijf Home Retail Group deze week in een interim management statement, aldus Twinklemagazine.nl.
Argos behaalde in de dertien weken tot 2 juni een omzet van 1,02 miljard euro. De inkomsten lagen 0,2 procent hoger dan in dezelfde periode vorig jaar.
In het tweede kwartaal was 51 procent van de verkopen te danken aan een combinatie van kanalen, tegenover 46 procent een jaar eerder. Het grootste deel van de multichannelverkopen loopt via internet. 41 procent wordt gegenereerd via de webwinkel. ‘Check & Reserve’, oftewel click & collect, heeft een aandeel van 29 procent in de verkopen.
Argos heeft 746 fysieke winkels, een webwinkel, een mobiele shop, een catalogus en het shoppingkanaal Argos TV.
Argos dankt helft omzet aan multichannelverkopen
Gepubliceerd op 20 juni 2012 om 00:00
Reacties 0