Internet moet worden ingezet om klanten naar winkelcentra te lokken. Dat wil Vastgoedbelegger Wereldhave, die winkeliers in de acht winkelcentra van de belegger heeft gevraagd mee te werken aan deze strategie.
“Online is een wezenlijk onderdeel van hoe mensen tegenwoordig inkopen doen”, meent Sander Andreae van Greenhouse Innovation, het bedrijf dat werd ingehuurd om de online strategie van de winkelcentra te verbeteren. “Op de sites van de winkelcentra van Wereldhave kon je de openingstijden vinden en zien of er gratis parkeergelegenheid was. Maar de mensen achter al die winkels kreeg je niet te zien.”
Winkelcentra waar Wereldhave in belegt, zijn onder meer Leiderdorp Winkelhof, Kroonenburg Arnhem en Woensel XL Eindhoven. Er zijn al retailers die nieuwe strategie hebben opgepakt. Zo biedt een vishandelaar via een video zijn laatste aanbiedingen aan. Ook startte de visboer een visquiz via Twitter. Volgens managing director Hans Vermeeren van Wereldhave loopt het storm bij de viswinkel.
‘Website moet klant naar winkelcentra trekken’
Gepubliceerd op 25 juni 2012 om 00:00
Reacties 0