Winkelmuziek heeft gematigd effect

Achtergrondmuziek wordt in winkels dikwijls opgezet om de consument op zijn gemak te stellen en om zodoende de aankopen te vergroten. De vraag is of winkelmuziek het winkelend publiek inderdaad stimuleert. Muzak, zoals winkelmuziek ook wel wordt genoemd, blijkt vooral een kalmerend effect te hebben. Dit blijkt uit onderzoek onder winkelend publiek. Zo`n 21% van de consumenten voelt zich erdoor meer op zijn gemak in de winkel, terwijl 23% winkelmuziek vooral ontspannend vindt werken. Eenzelfde percentage stoort zich echter aan muziek in de winkel. Slechts 8% van het winkelend publiek gaat daadwerkelijk meer kopen door het gebruik van muzak.Muzak FMC is de grootste aanbieder van muzak naar het bedrijfsleven met zo`n 250.000 abonnees. Het blijkt dat het opzetten van klassieke muziek in winkels de bezoekers het gevoel geven dat ze een verfijnde smaak hebben. Het gebruik van muzak heeft vooral een effect op jongeren. Zij brengen 36% meer tijd door in winkels wanneer er muziek wordt gedraaid. Ondanks dat er weinig extra aankopen worden gedaan, stelt 86% van de consumenten een muziekje in de winkel erg op prijs. Verder is 59% van mening dat muziek de stress ook op het werk kan verminderen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!