Afslankindustrie zet sterren in voor strijd om dikke consument

In de VS - waar tweederde van de volwassenen en 37% van de kinderen te dik is - is de afslankindustrie big business: volgens recente cijfers zou het gaan om een bedrag van 33 miljard dollar per jaar. Producenten van afslankproducten zetten daarom graag celebrities in om hun claims kracht bij te zetten: zo maken Madonna en acteur Charlie Sheen gebruik van het zogenaamde Zone Diet en kan het South Beach Dieet zelfs rekenen op de steun van het echtpaar Clinton. De bekendste afslankmethode is waarschijnlijk echter het Atkins Dieet, dat onder aanvoering van sterren als Russell Crowe, Jennifer Lopez en Jennifer Aniston aan een ware revival bezig is. In Nederland worden er eveneens verschillende afslankmethoden aangeprezen door (semi)-beroemdheden zoals Raymond van Barneveld, Mart Smeets, Fiona Heering en Vanessa. Toch blijven de meeste wetenschappers erop hameren dat goede en gevarieerde voeding de beste garantie is voor een goede lijn en dat het onverstandig en contraproductief is om binnen korte tijd zeer veel af te vallen. Zo weet niet meer dan 10 a 15% van de deelnemers aan een afslankprogramma het nieuwe gewicht te behouden.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!