Moderetailer Urban Outfitters ziet Amazon.com als een voorbeeld voor zijn online groeiproces. Dat schrijft Business Week online. De Britse kledingketen wil over vijf jaar de helft van zijn omzet online genereren en laat zich hierbij inspireren door strategieën van de online retailgigant.
“We moeten onszelf dwingen een nieuw beeld te vormen over het online kanaal en hoe we denken over de mogelijkheden daarvan”, aldus financieel directeur Frank Conforti. Volgens Conforti is een van de belangrijkste stappen hierin geweest om niet meer over winkels na te denken, maar de business te zien als één in directe verbinding met de klant.
Net als Amazon heeft Urban Outfitters geïnvesteerd in technologie die de klant gemakkelijk door de webwinkel laat navigeren. Tevens heeft de retailer een tweede distributiecentrum geopend, wat er voor zorgt dat tachtig procent van de Amerikaanse klanten binnen twee dagen zijn bestelling ontvangt.
Eind januari behaalde Urban Outfitters circa twintig procent van zijn omzet via het online kanaal. De retailer telt inmiddels ruim vierhonderd vestigingen.
Urban Outfitters ziet Amazon als voorbeeld
Gepubliceerd op 2 juli 2012 om 00:00
Reacties 0