Consumenten gebruiken in de aanloop naar een aankoop vaak hun smartphone als researchmiddel. Uit onderzoek van Tradedoubler uitgevoerd door Forrester Consulting blijkt dat van de smartphone-gebruikers ruim 71 procent mobiele sites bekijkt voor een potentiële aankoop.
Het rapport laat ook zien dat 53 procent van de ondervraagde consumenten – afkomstig uit het Verenigd Koninkrijk, Frankrijk, Duitsland en Zweden – producten en services koopt via de apparaten.
Ook tablets zijn door Forrester onder de loep genomen. Veertig procent van de tablet-gebruikers onderzoekt een potentiële aankoop en 33 procent van hen gaat daadwerkelijk over tot een aankoop.
Verder stelt het onderzoek dat 42 procent van de consumenten op hun smartphone prijzen vergelijkt in winkels. Dertien procent gaat naar een andere winkel als blijkt dat het betreffende product ergens anders goedkoper is. Door het inzetten van locatiegebaseerde aanbiedingen of vouchers blijven consumenten in twintig procent van de gevallen in de winkel waar ze in eerste instantie naartoe gingen voor de potentiële koop.
‘Koopproces start vaak op smartphone’
Gepubliceerd op 2 juli 2012 om 00:00
Reacties 0