'Supers stunten minder met plofkip'

Supermarkten stuntten in de eerste helft van dit jaar 25 procent minder met plofkip dan in dezelfde periode vorig jaar. De formules C1000 en Plus boden het goedkope vlees echter meer aan. Dat blijkt uit onderzoek door Wakker Dier.

Het aantal aanbiedingen voor plofkip daalde van 235 naar 177. Albert Heijn, Aldi, Lidl, Dirk/Bas/Digros, Hoogvliet en Jumbo hadden minder plofkip-aanbiedingen. C1000 en Plus voerden het aantal juist op. C1000 kwam op dertig procent meer uit dan in dezelfde periode vorig jaar.

Ook het aantal vleesaanbiedingen zonder keurmerk daalde met ruim zeven procent. In de eerste helft van 2011 hadden de supers gezamenlijk 1.013 vlees-aanbiedingen zonder keurmerk, in 2012 waren dit er nog 938. Het aantal aanbiedingen van varkensvlees zonder keurmerk nam juist toe van 530 tot 572.

Het aantal diervriendelijke aanbiedingen nam de eerste zes maanden van dit jaar ook af, van 221 in 2011 naar 213 dit jaar. In 2011 was Dirk de supermarkt met de meeste diervriendelijke aanbiedingen. Dit jaar zijn dat Albert Heijn en Hoogvliet. Aldi had de minste diervriendelijke aanbiedingen. Het aantal vleesvervangers in de aanbieding steeg van 56 naar 71.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!