Toyota zet de proef met muziek-app Shazam voort. In Europa zal deze zomer een tv-commercial te zien zijn die interactief verbonden is met de mobiele muziek applicatie.
Toyota roept middels de commercial het Duitse publiek op om hun telefoon te pakken en de muziek applicatie te activeren. De app beluistert de commercial en leidt de kijker naar de Hybrid Sommer-landingspagina in de app. In de Verenigde Staten testte Toyota tijdens de Super Bowl al hoe de interactieve koppeling tussen telefoon en tv werkt.
Shazam is een mobiele applicatie die muziek herkent door de mobiel voor een speaker te houden. De applicatie geeft dan meer informatie over de muziek en kan ook doorverwijzen naar achtergrondinformatie. Reclame rondom Britain’s Got Talent, op de Britse tv-zender iTV, wordt door Shazam voorzien van dit soort interactieve elementen. Onder meer Pepsi maakt hier gebruik van en dat leverde het merk vijftigduizend connecties op.
Ook moderetailer Calvin Klein ging recent een samenwerking met de applicatie aan. Klanten kunnen in de winkels hun telefoon bij de speakers van de muziekinstallatie houden en ontvangen dan exclusieve content, zoals in-store promoties, een gratis download, een exclusief liedje of een Calvin Klein holiday wallpaper voor op hun mobiel. Zo creëert het merk mobiele interactie in de fysieke winkels.
Om de tv-commercial en de Shazam-pagina van Toyota te bekijken klikt u hier.
Toyota gaat door met interactieve tv-commercial
Gepubliceerd op 4 juli 2012 om 00:00
Reacties 0