Webwinkeliers die gebruik maken van het razendsnel opkomende Pinterest maken grote kans op omzettoename. Dat meldt Mobilecommercedaily.com. In een jaar tijd is het social media-kanaal volgens een recent onderzoek van comScore met maar liefst 4377 procent gegroeid. Door mobiele sites en applicaties via Pinterest aan te prijzen, maximaliseren online ondernemers het bereik van hun doelgroep.
“Als social media wordt geïntegreerd in een uitgebreide mobiele strategie, kunnen marketeers er hun merchandisinginitiatieven mee versterken”, aldus Carin van Vuuren van Usablenet. Klanten moeten worden aangemoedigd om producten, reviews, promoties en andere content op hun online profielen te delen. Dit kan door middel van desbetreffende links of door de aanwezige social sharing buttons. Bedrijven krijgen hiermee, op hun beurt, zicht op de meningen over hun merk en mogelijke verbeterpunten.
De nadruk die Pinterest legt op het uploaden van beeldmateriaal via de mobiele telefoon is volgens Van Vuuren onderdeel van een 'opmerkelijke verschuiving'. “In plaats van het genereren van verkeer van sociale platformen naar mobile, zien merken mobiel als vertrekpunt in de customer journey en integreren ze social als onderdeel van de holistische gebruikservaring."
De waarde van het Amerikaanse sociale prikbord werd onlangs in een artikel van The Wall Street Journal geschat op 1,5 miljard dollar.
Reacties 0