Superdry sleutelt aan online strategie

Het Britse retailconcern Supergroup wil zijn merk Superdry online zichtbaarder maken. Daartoe wordt aan de Superdry-webshop gesleuteld en lanceert het retailmerk binnenkort een mobiele app.

Superdry zag de omzet in het tweede kwartaal van dit jaar stijgen met 27,4 procent naar ruim 75 miljoen pond. De groei is volgens ceo Julian Dunkerton vooral toe te schrijven aan de opening van nieuwe winkels.

Het Britse merk met het Japanse gezicht werd vorig jaar geplaagd door bevoorradingsproblemen en enkele operationele verliezen. “We sloten het jaar hierdoor teleurstellend af, maar Superdry blijft zich desondanks ontwikkelen tot een sterk merk”, aldus de ceo.

Superdry opende zijn eerste winkel in 2004 in Londen en wordt inmiddels verkocht in twintig landen verspreid over vier continenten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!