Kerstpakket past in hr-strategie
Gepubliceerd op 11 juli 2005 om 00:00
Het kerstpakket blijft belangrijk als blijk van waardering door de werkgever, aldus Rene Roorda, adjunct-directeur van het Centraal Bureau voor de Levensmiddelenhandel en secretaris van de stichting Voorlichtingsbureau Kerstpakketten. Volgens Roorda past een goed kerstpakket in de hr-strategie van veel bedrijven. Het kerstpakket is niet alleen een van de weinige giften waar de werkgever geen belasting over hoeft te betalen, het is een vorm van persoonlijke communicatie tussen bedrijf en werknemer. Dit verklaart wellicht de trend om zorgvuldiger naar de inhoud van het pakket te kijken. Omdat maatwerk steeds belangrijker wordt, laten veel werkgevers hun werknemers via een online catalogus hun eigen doos samenstellen. Weliswaar is het pakket dan geen verassing meer, het bespaart de werkgever tijd en energie en de werknemers vinden het veel leuker. Bedrijven die dergelijke diensten aanbieden schieten dan ook als paddestoelen uit de grond. Jaarlijks krijgt 55% van de Nederlandse werknemers een kerstpakket, in de branche werken in het hoogseizoen zo`n 3000 medewerkers en er wordt een omzet van 140 miljoen euro gedraaid.
Reacties 0