Vrouwelijke shopper wacht op uitverkoop

66 procent van de Nederlandse vrouwen wacht met het doen van een aankoop tot de uitverkoop begint. Meer dan de helft vindt het fijn om online te winkelen tijdens de uitverkoop, om zo drukke, onoverzichtelijke winkels te vermijden. Dat blijkt uit onderzoek door Direct Research in opdracht van wehkamp.nl.

88 procent van de ondervraagden geeft aan vaak of altijd kleding in de sale te kopen. Vier op de vijf meent geld te besparen door te winkelen in de uitverkoop, ook al kopen ze in die periode meer dan normaal.

De grootste ergernissen tijdens de uitverkoop zijn de onoverzichtelijke graaibakken (65 procent). Ook rommel in de winkels en na een lange zoektocht de juiste maat niet kunnen vinden, zorgen voor veel irritatie. Zestig procent van de ondervraagden geeft dan ook aan tijdens de sale graag online te winkelen. “We zien dat steeds meer consumenten het gemak van online winkelen willen ervaren en drukke, onoverzichtelijke winkels in de uitverkoop willen mijden”, zegt Patrick van Huet, marktonderzoeker bij wehkamp.nl. “Ook dat je online direct kunt zien of je maat er nog is, wordt door veel vrouwen als een belangrijke drijfveer gezien om online te gaan winkelen.”

In de uitverkoop wordt voornamelijk gewinkeld voor kleding en schoenen. 58 procent van de vrouwen koopt het liefst iets voor zichzelf, 29 procent koopt liever iets voor de kinderen en slechts één procent gaat op jacht naar koopjes voor haar man. Bij 63 procent van de vrouwen leidt de uitverkoop tot het doen van impulsaankopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!