Taco Bell adverteert met eetbare QR-codes

Taco Bell maakt in haar advertenties gebruik van QR-codes die bestaan uit advocaat, limoenen en zwarte bonen. De code stuurt smartphone-eigenaren naar de mobiele webpagina van Taco Bell, met daarop informatie over de ingrediënten nieuwe, gezondere Cantina Bell Menu van de fastfoodketen.

Daarnaast kunnen consumenten op de site recepten van sterrenkoks vinden, items via social media delen en de dichtstbijzijnde Taco Bell vestiging opsporen. De QR-codes van Taco Bell zijn te vinden in verschillende kranten en tijdschriften in de VS en beslaan meer dan de helft van een pagina. De codes zijn ontwikkeld door het bedrijf ScanLife. “Het Cantina Bell Menu bestaat voornamelijk uit gezonde ingrediënten”, aldus Mike Wehrs, ceo bij ScanLife. “De keten wil consumenten met dit menu kennis laten maken door de codes ook van deze ingrediënten te voorzien.” ScanLife benadrukt dat de content van de QR-code het meest belangrijk blijft. “Consumenten tonen interesse in jouw advertentie door de code te scannen. Zorg dat je ze vervolgens ook beloont met een informatieve en vermakelijke mobiele site.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!