'Delhaize heeft geen last van Albert Heijn'

De aanwezigheid van Albert Heijn in België heeft geen impact op de resultaten van Delhaize. Dat zegt topman Dirk van den Berghe van de Belgishce supermarktformule in de Belgische krant De Standaard.

De keten zegt vooral in Antwerpen goed te presteren, terwijl Albert Heijn juist daar filialen heeft geopend. “We hebben veel respect voor hen, maar we zien nauwelijks impact van de zes winkels die ze al hebben.“ Albert Heijn heeft aangegeven de komende jaren nog vijftig winkels in België te willen openen. “Wij openen jaarlijks vijfentwintig tot dertig filialen. Dit gaat meestal om zelfstandigen die naar ons overstappen. We hebben nog geen enkele aangesloten supermarkt verloren aan Albert Heijn.”

De topman denkt dat Albert Heijn nu zo goed draait door het ‘ontdekkingseffect’. Consumenten zouden simpelweg nieuwsgierig zijn naar de Nederlandse formule. “Onze sterktes zijn voldoende om die uitdaging het hoofd te bieden. Meer dan 65 procent van ons aanbod is Belgisch. Bij Albert Heijn is dat voorlopig verwaarloosbaar. We werken heel veel met lokale specialiteiten. Daardoor zijn onze producten verser en sluiten ze nauwer aan bij de eisen van de Vlaming.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!