Groei luxesector loopt terug

De luxesector leek even immuun te zijn voor de crisis, maar ook deze branche begint de economische tegenwind te voelen. Burberry meldde gisteren een forse groeivertraging en ook luxeconcerns LVMH en Prada rapporteerden afgelopen maand lagere groeicijfers.

Burberry sloot het eerste kwartaal op 30 juni nog altijd af met een omzet van 517 miljoen euro, een stijging van elf procent ten opzichte van dezelfde periode vorig jaar. Toch vertraagt de groei zich duidelijk. Vorig jaar werd nog een omzettoename van 38 procent gerealiseerd.

Vooral op de Aziatische markt loopt de groei terug. De groei op het continent is verantwoordelijk voor 38 procent van de omzet van luxemerk Burberry. Dit jaar daalde de groei naar achttien procent, terwijl het label vorig jaar nog een omzetgroei noteerde van 67 procent.

Het merk blijft overigens positief en houdt vast aan zijn eerdere prognose van een jaarwinst voor belastingen van 440 miljoen euro. Het concern incaseerde woensdag een koersdaling van zeven procent op de Londense beurs. Prada sprak eerder al van 'toenemende risico's als gevolg van de onzekere internationale economische situatie' en LMVH zag vorige maand zijn omzetgroei al teruglopen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!