Enige echte waarde van bedrijven is klantwaarde

Bedrijven kunnen alleen groeien door nieuwe klanten te werven en bestaande klanten te behouden. Klanten zijn dan ook de enige echte reden dat bedrijven fabrieken bouwen, personeel aannemen, vergaderen en bedrijfsstrategieen uitstippelen. De meeste bedrijven richten zich echter vooral op het tevreden stellen van aandeelhouders en het doen groeien van de kwartaalcijfers. Vaak leveren een klantgerichte en omzetgerichte strategie dan ook een compromis op.Er is nu een concept dat weergeeft wat de kosten van dat compromis zijn: de `return on customer`. Het concept is een variatie op return on investment, maar het is de klant die als maat gezien wordt voor de winstgevendheid van de onderneming. Om de return on customer te optimaliseren moeten bedrijven een mix creeren van korte en langere termijnwinst en -waarde. Voor bedrijven die te zeer ingesteld zijn op return on investment kan dat problemen geven. Een oplossing kan zijn verschillende klanten op een verschillende manier te behandelen. Dan blijkt dat het aantal soorten klanten niet oneindig is en dat slimme doelgroepmarketing de return on customer al kan verbeteren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!