Sarenza verkoopt vijf miljoenste paar

Online schoenenwinkel Sarenza verkocht deze week zijn vijf miljoenste paar schoenen. Met deze verkoopcijfers, een merkaanbod van 550 merken, 30.000 verschillende modellen en een miljoen producten op voorraad noemt Sarenza zich 'de grootste online schoenenwinkel van Europa'.

Na een verkenningsperiode van een jaar op de Nederlandse markt, werd Sarenza afgelopen april officieel in ons land gelanceerd. Tevens lanceerde de webwinkel eerder dit jaar nog een Poolse shop online en een Europese ‘pionier’ Sarenza.eu, waar klanten uit zestien Europese landen kunnen bestellen.

De Franse webshop kent sinds de oprichting in 2005 een sterke groei. “Vijf miljoen producten verkocht, waarvan een miljoen in slechts zes maanden tijd, dat is een mooi resultaat”, zo bevestigt ceo Stéphane Treppoz de groei. “Het lijkt in deze markt een race tegen de klok om uit te breiden naar nieuwe markten, maar uiteraard blijft kwaliteit voor ons het belangrijkste middel tot succes. Sarenza heeft er dan ook voor gekozen om alleen vitrinewebsites te openen.”

Het online schoenenplatform kiest er bewust voor om onafhankelijk te blijven en weigert daarom fusies en overnamen van concurrenten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!