Sarenza verkoopt vijf miljoenste paar
Gepubliceerd op 12 juli 2012 om 00:00
Na een verkenningsperiode van een jaar op de Nederlandse markt, werd Sarenza afgelopen april officieel in ons land gelanceerd. Tevens lanceerde de webwinkel eerder dit jaar nog een Poolse shop online en een Europese ‘pionier’ Sarenza.eu, waar klanten uit zestien Europese landen kunnen bestellen.
De Franse webshop kent sinds de oprichting in 2005 een sterke groei. “Vijf miljoen producten verkocht, waarvan een miljoen in slechts zes maanden tijd, dat is een mooi resultaat”, zo bevestigt ceo Stéphane Treppoz de groei. “Het lijkt in deze markt een race tegen de klok om uit te breiden naar nieuwe markten, maar uiteraard blijft kwaliteit voor ons het belangrijkste middel tot succes. Sarenza heeft er dan ook voor gekozen om alleen vitrinewebsites te openen.”
Het online schoenenplatform kiest er bewust voor om onafhankelijk te blijven en weigert daarom fusies en overnamen van concurrenten.
Reacties 0