Vrouwen gebruiken vaker digitale kanalen om te winkelen dan mannen. Dat blijkt uit het rapport Digital Shopper Relevancy van Capgemini.
Zo zijn vrouwen meer geïnteresseerd in het ontvangen van persoonlijke aanbiedingen en aanbevelingen dan mannen. Ook doen vrouwen graag inspiratie op via bijvoorbeeld ‘how-to’ video’s, meldt het rapport. Deze content ontvangen zij graag via retailers. Vooral als het gaat om elektronica ontvangt 55 procent van de vrouwen graag informatie over hoe een product werkt, tegenover 44 procent van de mannen.
Vrouwen hebben bovendien meer interesse voor het ontdekken van nieuwe producten via blogs. Ze ontvangen graag speciale aanbiedingen van retailers gebaseerd op hun locatie en begeven zich vaker dan mannen op online shopping-communities.
De vrouwelijke klant hecht ook meer waarde aan het gebruik van digitale mogelijkheden in fysieke winkels, bijvoorbeeld om producten te bestellen die in de winkel niet meer op voorraad zijn. Ook willen zij graag makkelijk verschillende producten kunnen vergelijken, voordat zij tot aankoop overgaan. Om tot een aankoopbeslissing te komen gebruiken ze het liefste afbeeldingen en video’s.
Vrouw gebruikt vaker digitale verkoopkanalen
Gepubliceerd op 13 juli 2012 om 00:00
Reacties 0