Nieuwe dienst helpt etailers bij prijsbepaling

Grotere Nederlandse webshops kunnen gerichter sleutelen aan hun prijsstrategie. Met de nieuwe dienst Amyx Dynamic Pricing (ADPS) bepalen online shops hun prijzen aan de hand van cijfers en gaan zij minder op hun gevoel af, zoals volgens initiatiefnemer Herman de Jager vaak gebeurt in de retail.

”Veel winkels verlagen hun prijzen omdat de concurrentie dat ook doet”, meent De Jager. “Wij kunnen laten zien of je moet volgen en hoe ver je dan kunt gaan. Zo voorkom je grote verliezen. De dienst werd vrijdag gelanceerd en is bedoeld voor webwinkels die meer dan tweehonderd producten aanbieden.

Webwinkels kunnen verschillende abonnementen nemen om toegang te krijgen tot prijsinformatie van vergelijkbare artikelen van andere shops. Volgens De Jager is het van groot belang dat etailers zicht hebben op de rest van de markt. “Prijsvergelijkers kunnen daar het best over informeren. Daarom hebben we exclusieve contracten met Kieskeurig, Tweakers en Vergelijk. Binnenkort voegen we daar ook Beslist.nl aan toe.”

Het systeem helpt retailers bovendien bij het houden van gerichte kortingsacties. Ze kunnen bijvoorbeeld tijdelijk vijf procent korting op het hele assortiment geven en daar de zogenoemde bleeders (grote verliesgevende verkoopacties) buiten houden, omdat het systeem de producten scant die bij kleine kortingen een verlies opleveren.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!