'Geen Europese ambities voor bol.com'

Bol.com heeft, nu het is ingelijfd door Ahold, de kans om de komende tien tot vijftien jaar met meer middelen dan ooit aan zijn plannen te werken. Dat meldt ceo Daniël Ropers in een interview met Emerce.

"Dat is iets anders dan onze vorige eigenaren, investeringsmaatschappijen, die een minder lange focus hebben en ons uiteindelijk met winst weer wilden verkopen", meent Ropers. De topman geeft aan dat bol.com een losse werkmaatschappij binnen Ahold is en in eerste instantie kennis met het concern deelt. Daarnaast willen de partijen ook gaan samenwerken, onder meer op het gebied van food. “Dit is een productcategorie waarvan we veel verwachten."

De ceo geeft aan geen plannen te hebben bol.com uit te breiden naar andere Europese landen. “We staan aan de vooravond van een grote doorbraak op e-commercegebied. In zo’n situatie moet je je niet laten afleiden door drang naar internationalisatie. Ik zou dat heel risicovol vinden en zie het niet gebeuren”, laat de ceo weten. Volgens hem zal in 2025 de e-commercemarkt verdrievoudigd zijn en groeit de markt alleen voor Nederland en België al naar twintig tot 25 miljard euro.

Beide retailgrootmachten willen geen samenvoeging van bijvoorbeeld Albert.nl en bol.com, maar willen een versnelde ontwikkeling realiseren van nieuwe categorieën, om zo klanten meer keuze, gemak en voordeel te bieden. “Ik verheug me op de synergie tussen bol.com en de winkelactiviteiten van Ahold. Daarvan zullen onze klanten dit jaar al voordeel hebben”, vertelt Ropers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!