‘M-commerce gaat flink groeien’
Gepubliceerd op 16 juli 2012 om 00:00
Forrester denkt dat er voor de mobiele telefoon een grote rol is weggelegd bij het doen van aankopen. “Bepaalde productgroepen worden nu zelden via de mobiele telefoon verkocht. Dat zal in de toekomst veranderen”, aldus Forrester-analist Martin Gill. “Consumenten raken vertrouwd met m-commerce en mobiele sites worden gebruiksvriendelijker. Mobiele apparaten zullen niet alleen omzet wegsnoepen van andere kanalen, maar ook voor extra retailomzet zorgen. De smartphone leent zich namelijk uitstekend voor het doen van goedkopere impulsaankopen.”
De Europese consument zal over vijf jaar voor 227 euro via zijn mobiele telefoon kopen, terwijl dat bedrag vorig jaar op 201 euro lag. Forrester verwacht dat vooral de groei van het aantal shoppers voor een stijging in de mobiele omzet zal zorgen. In 2017 zullen 79 miljoen Europeanen een mobiele aankoop doen, tegenover 7,6 miljoen in 2011.
Reacties 0