Retailers kunnen steeds eenvoudiger een digitale plattegrond van hun winkel lanceren. De eigenaar van een pand kan een digitale plattegrond van zijn zaak maken, met daarop de ingang, doorgangen, trappen en de precieze indeling van de ruimtes. Door deze plattegrond vervolgens te uploaden in Google Maps, krijgen consumenten toegang tot de indeling van de winkel. Zo kunnen consumenten via de plattegrond op hun mobiele telefoon precies zien waar in de winkel zij zich bevinden.
Door dikke muren en dichte bebouwing kan het nog wel eens voorkomen dat een mobiele telefoon geen gps-signaal kan vinden in een winkel, maar door nieuwe technische ontwikkelingen moet daar binnenkort verandering in komen, zo schrijft Emerce op haar site. Bovendien kan een consument een seintje krijgen van zijn mobiele telefoon wanneer hij of zij zich op een commercieel interessante plek bevindt. Dit gebeurt via een app van de locatie of ingekochte reclameruimte in Maps van Apple, Google, Nokia of andere leveranciers.
De mogelijkheid om in GoogleMaps een eigen plattegrond te uploaden, werd het afgelopen half jaar door meer dan tienduizend locatiebeheerders in Amerika benut. In Nederlandse bedrijven moet de technologie nog terrein winnen.
Klik hier om te zien hoe retailers een plattegrond aan Google Maps kunnen toevoegen.
Instore plattegrond wint terrein
Gepubliceerd op 17 juli 2012 om 00:00
Reacties 0