‘Neem tablet als uitgangspunt voor website’

Dertig procent van de Nederlandse huishoudens heeft eind 2012 een tablet, voorspelt GfK. Retailers die online actief zijn doen er dan ook goed aan de tablet als uitgangspunt te gebruiken voor het ontwerp van een website/shop. Dat meent Sebastiaan van Rijsewijk, consultant online strategieën en concepten bij internet adviesbureau Jungle Minds.

Rijsewijk raadt retailers af om een speciale web/shopping-app te ontwikkelen voor op een tablet. “Met gemiddeld dertig apps op een tablet is de kans klein dat jouw app daartussen komt te staan, laat staan dat die app wordt gebruikt”, vermoedt de consultant. Ook is de kans groter dat het eerste klantcontact op een ‘gewone’ computer via de webwinkel van een retail tot stand komt.

Door gebruik te maken van een website die zowel geoptimaliseerd is voor de tablet als voor computers, besparen retailers kosten. Tevens zal het aangepaste design dat vereist is voor tablets, er op een pc ‘heel clean en eenvoudig uitzien’. Een ander voordeel van een tablet-versie van een website is dat die toegankelijker is voor smartphone-gebruikers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!