High-tech scanmachines die de maten en lichaamsbouw van klanten opmeten en op basis daarvan kledingadvies geven. Het kan in de virtuele paskamer. Dat is niet alleen goed voor de klant, maar ook voor de hele mode-industrie. Het levert minder retouren op en voorziet kledingfabrikanten bovendien van relevante gegevens.
Dit blijkt uit een artikel uit de Los Angeles Times. Het artikel rept over een ‘lichaamsscanner’ die op luchthavens gebruikt worden voor veiligheidsredenen. De scanmachine staat in winkelcentrum Westfield Culver City. Na de scan, die twintig seconden duurt, ontvangen consumenten een advies over wat voor soort modellen zij het beste kunnen dragen. Voorts staat erbij om welke merken het gaat, en in welke winkel die te koop zijn.
De high-tech bodyscanner zorgt daarmee voor een nieuwe shopervaring. Klanten vinden het ‘cool’, maar zien ook de voordelen in. Ze krijgen meteen de juiste modellen aangereikt en dat scheelt tijd. Daardoor neemt de klanttevredenheid toe en de retouren af. Bovendien levert de scan relevante informatie die kan worden gebruikt door modefabrikanten.
De scanmachine wordt inmiddels ook door andere winkelcentra aangeboden als service-instrument. “Deze techniek stimuleert de verkopen, dat is geweldig en dus willen we dat onze klanten aanbieden”, aldus woordvoerster Marissa Vitagliano van Bloomingdale’s Century City.
Virtuele paskamers goed voor klant en mode-industrie
Gepubliceerd op 19 juli 2012 om 00:00
Reacties 0