Dagelijkse koopjessite LivingSocial treedt met een eigen marktplaats voor producten in de voetsporen van Groupon. Op de LivingSocial Shop kunnen nationale en lokale leveranciers voor een bepaalde periode hun artikelen aanbieden.
Op LivingSocial werden al eerder goederen verkocht, nu heeft de koopjessite echter besloten om er een complete webpagina aan te wijden. “De producten op LivingSocial Shop zijn onderverdeeld in thema’s”, zegt Emily King, die als director verantwoordelijk is voor de shop-functie. “Zo is er het thema strand, waar picknickmanden en opklapbare stoeltjes worden verkocht. Door de producten in deze thema’s onder te verdelen, laat je consumenten zien dat zij het echte strandgevoel kunnen beleven als ze alle producten van dat thema aanschaffen.”
De marktplaats van LivingSocial lijkt veel op het succesvolle Groupon Goods. Groupon lanceerde de online winkel in het najaar van 2011, en verkocht in de eerste week al voor meer dan twee miljoen dollar aan goederen. Verwacht wordt dat Groupon Goods dit jaar een omzet tussen de zeshonderd en achthonderd miljoen dollar zal noteren.
LivingSocial lanceert shop voor producten
Gepubliceerd op 20 juli 2012 om 00:00
Reacties 0