Het Centraal Boekhuis wil als logistiek dienstverlener groei boeken in de productcategorieën mode en zorg. De organisatie dient momenteel als centraal voorraadpunt voor boeken en verwerkt in opdracht van uitgevers bestellingen van boekenketens en online shoppers.
De populariteit van e-books zet echter druk op de omzet van het Centraal Boekhuis. De dienstverlener heeft daarom besloten ook andere productsegmenten te gaan beleveren. “We hebben een groot fysiek distributieapparaat staan waar volume doorheen moet’, aldus commercieel directeur Melbert Visscher tegen Twinklemagazine.nl. “Ons streven is dat in 2015 een kwart van de omzet uit markten buiten mediaproducten komt.”
Volgens het Centraal Boekhuis lenen de categorieën mode en zorg zich net als de categorie boeken uitstekend voor levering aan bedrijven (b2b) en aan consumenten (b2c). “We kunnen modewinkels beleveren, maar ook consumentenorders verwerken”, aldus Visscher. “Die koppeling bieden we ook aan aanbieders van zelfzorgmiddele.We kunnen ziekenhuizen en verpleegtehuizen bedienen, maar ook patiënten thuis. Verder hebben we met boeken ruime ervaring opgedaan met retourlogistiek en weten we om te gaan met seizoensinvloeden.”
Het bedrijf richt zich voornamelijk op multichannel retailers, maar hoopt in het segment mode ook pure online spelers te strikken. “We werken natuurlijk al voor zo’n tweehonderd webwinkels die boeken verkopen, dus we kennen het landschap vrij goed.”
Centraal Boekhuis zet in op mode en zorg
Gepubliceerd op 22 juli 2012 om 00:00
Reacties 0