Meer dan de helft van de Amerikaanse smartphone-eigenaren gebruikt tijdens het shoppen een mobiele telefoon om prijzen te vergelijken. Dat blijkt uit een onderzoek van Empathica onder 6500 Amerikaanse consumenten. Daarnaast bekijkt 27 procent van de smartphonegebruikers online productrecensies in winkels.
Opvallend is dat negen procent van de ondervraagden zelfs een recensie over een product schrijft voor het verlaten van de winkel. “Dit is een cultureel fenomeen”, zegt Gary Edwards, chief costumer officer bij Emphatica. “We hebben te maken met prijsbewuste consumenten, die de wereld graag willen laten weten hoe weinig zij voor een bepaald merk hebben betaald.”
Volgens Edwards is het nog belangrijker dat tien procent van de shoppers zonder smartphone, toch online informatie opzoekt tijdens het bezoeken van een winkel. Retailers die consumenten deze mogelijkheid bieden hebben daarom een grote voorsprong op andere retailers. “Ook consumenten die niet over deze apparaten beschikken, willen toegang tot de technologie. Dit is de toekomst, dus winkels moeten zorgen dat zij actief zijn op het digitale vlak.”
Smartphone vaak gebruikt in winkel
Gepubliceerd op 23 juli 2012 om 00:00
Reacties 0