50/50 Store Maastricht heeft de Retail Experience Award 2012 ontvangen. Volgens organisator Goodbrandz biedt de winkel 'een beleving die volledig van deze tijd is'.
"50/50 Store biedt de klant ‘funshoppen’ op een authentieke locatie in een in tact gehouden oude wijnkelder, met een uitgebreid assortiment van verschillende producten en diensten als een kapper en een naaiatelier". aldus het juryrapport. Een belangrijke pijler voor de jury was de duurzame gedachte van 50/50 Store. In de winkel worden veel duurzame producten verkocht door kansarme mensen in Nederland.
De nieuw in het leven geroepen award Most Innovative Store was voor NOW The Moodstore Rotterdam. Deze winkel heeft volgens Goodbrandz het meest vernieuwende retailconcept. Bijzonder vindt de jury de naadloze samensmelting van interieur, kleding, accessoires, design en lifestyle tot een totaalbeleving": Vanaf het moment dat de klant de winkel binnenkomt begint het avontuur van verschillende sferen en producten."
De Retail Experience Award is gecreëerd om vooruitstrevende retailers en winkelconcepten onder de aandacht te brengen en te stimuleren. “Door de opkomst van het webshoppen neemt het belang van attractieve winkels met een authentiek en gevarieerd aanbod toe”, zegt Goodbrandz-eigenaresse Cécile Scheele. Volgens haar laten consumenten zich in hun koopgedrag steeds meer leiden door beleving, authenticiteit en duurzaamheid.
Eerder: Nominaties Retail Experience Award 2012 bekend
50/50 Store wint Retail Experience Award 2012
Gepubliceerd op 23 juli 2012 om 00:00
Reacties 0