Bol.com denkt vooral de gespecialiseerde retailer te bereiken met zijn nieuwe online strategie. Bovendien zullen de verkopen van ondernemers toenemen als zij hun waar aanbieden via bol.com. Dat vertelt marketingdirecteur Michel Schaeffer in een interview met Entertainment Business.
Begin deze maand stelde bol.com zijn webwinkel open voor alle ondernemers. Iedereen met een Kamer van Koophandel- en btw-nummer kan zijn producten aanbieden in het webwarenhuis. Volgens Schaeffer is dit nieuwe model ‘uitermate geschikt voor specialisten’. “Het is een kans om het assortiment van de lokale speciaalzaak in één keer aan te bieden aan een nationaal publiek”, zegt hij. “Door hun assortiment aan te bieden op bol.com, vergroten ondernemers hun verkoopmogelijkheid, zonder financiële risico’s te nemen.”
Schaeffer denkt dat gespecialiseerde retailers in veel gevallen de enige zijn die dat unieke product aanbieden. “Maar het kan zo zijn dat wij dat speciale product eveneens aanbieden”, geeft hij aan. “Het is echter goed mogelijk dat bol.com hiervoor met een langere levertijd werkt, omdat dit soort product bij ons niet standaard op voorraad is.” Als verkoper kun je volgens de marketingdirecteur het betreffende product wel binnen een paar dagen bij de koper laten bezorgen. Waardoor de kans groot is dat geïnteresseerden de gespecialiseerde retailer verkiezen boven bol.com. “Het kan niet anders dan dat de verkopen van de ondernemer toenemen”, stelt hij.
Eerder: Iedere ondernemer kan verkopen via bol.com
Bol.com richt zich op gespecialiseerde retailer
Gepubliceerd op 25 juli 2012 om 00:00
Reacties 0