Neerlands Glorie blijft azen op Nederlandse merken

De opzet van Neerlands Glorie om zoveel mogelijk Nederlandse voedingsmerken onder zijn hoede te nemen is tot nu toe niet geslaagd. Wel geeft aandeelhouder Carel van Bemmelen aan dat er nog steeds kansen zijn om typisch Nederlandse merken in te lijven.

Eind 2005 liet Van Bemmelen weten dat Neerlands Glorie, onderdeel van NPM-capital, een bedrijf moest worden met tien tot twaalf merken in zijn portfolio. Deze merken zouden een omzet op moeten leveren van 500 tot 600 miljoen euro. Het bedrijf startte met de overname van HAK, Jonker Fris en Koeleman. In 2008 sloot Jonker Fris echter zijn fabriek in Heusden en Koeleman verdween als merk langzaam uit het zicht. HAK bleef als enige merk over en verdere acquisities bleven uit.

“Neerlands Glorie is nog steeds in beginsel een overtuiging, later werd het ook een juridische entiteit waaronder bedrijven gehangen konden worden”, vertelt Van Bemmelen. “Vanuit die overtuiging hebben we in de loop der jaren diverse typisch Nederlandse merken aangetrokken, zoals Van Dobben, Kwekkeboom en Willy Dokter.” Deze merken zijn volgnes Van Bemmelen niet ondergebracht bij de entiteit Neerlands Glorie om ‘diverse zakelijke redenen’.

Van Bemmelen zegt nog steeds kansen te zien om typisch Nederlandse merken in te lijven. Echter ‘zoals iedereen weet worden de slagingskansen van interessante overnames door veel verschillende factoren bepaald’.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!