Neerlands Glorie blijft azen op Nederlandse merken
Gepubliceerd op 25 juli 2012 om 00:00
Eind 2005 liet Van Bemmelen weten dat Neerlands Glorie, onderdeel van NPM-capital, een bedrijf moest worden met tien tot twaalf merken in zijn portfolio. Deze merken zouden een omzet op moeten leveren van 500 tot 600 miljoen euro. Het bedrijf startte met de overname van HAK, Jonker Fris en Koeleman. In 2008 sloot Jonker Fris echter zijn fabriek in Heusden en Koeleman verdween als merk langzaam uit het zicht. HAK bleef als enige merk over en verdere acquisities bleven uit.
“Neerlands Glorie is nog steeds in beginsel een overtuiging, later werd het ook een juridische entiteit waaronder bedrijven gehangen konden worden”, vertelt Van Bemmelen. “Vanuit die overtuiging hebben we in de loop der jaren diverse typisch Nederlandse merken aangetrokken, zoals Van Dobben, Kwekkeboom en Willy Dokter.” Deze merken zijn volgnes Van Bemmelen niet ondergebracht bij de entiteit Neerlands Glorie om ‘diverse zakelijke redenen’.
Van Bemmelen zegt nog steeds kansen te zien om typisch Nederlandse merken in te lijven. Echter ‘zoals iedereen weet worden de slagingskansen van interessante overnames door veel verschillende factoren bepaald’.
Reacties 0