Zeeman heeft een blijvende webwinkel geopend. Eerder verkocht de textielketen wel boxershorts, hipsters en designer kleding online, maar vanaf gisteren is Zeeman ook structureel online.
In samenwerking met GimiScale werd gisteren Zeemanshop.com gelanceerd met een beperkt assortiment. Het standaardassortiment wordt de komende periode uitgebreid en het uiterlijk en de functionaliteit van de shop worden geoptimaliseerd. GimiScale is verantwoordelijk voor het concept, de realisatie en de infrastructuur van de webwinkel.
Artikelen uit de Zeemanshop worden voor 4,95 euro binnen 48 uur door PostNL geleverd. Bij orders boven de vijftig euro is verzending gratis. Producten afhalen bij de fysieke winkels is nog niet mogelijk.
In 2009 en 2010 verkocht Zeeman tijdelijk felgele boxershorts en hipsters online. Klanten hoefden alleen de verzendkosten te betalen, de artikelen waren gratis. Eenzelfde actie voert Zeeman nu met een felgeel T-shirt. Vorig jaar zette Zeeman een guerilla actie op met modeshow van het fictieve luxemerk Frank, tijdens Amsterdam International Fashion Week. Nadat ‘Frank’ bekendmaakte dat het om een collectie van Zeeman ging, werden er duizenden bestellingen geplaatst in de tijdelijke webshop Frankfashion.nl. Volgens Jacques van der Bom, Zeeman’s manager marketing & communicatie, was deze actie ‘een mooie testcase om te ervaren wat allemaal bij een webwinkel komt kijken’.
Zeeman opent webshop
Gepubliceerd op 2 augustus 2012 om 00:00
bep kaspers 4 mei, 13:47