Pickapop in strijd met Anonymous om logo

De Franse webwinkel Pickapop.fr is de strijd aangegaan met actiegroep Anonymous. De internetretailer, die onder meer T-shirts, petjes en mokken verkoopt, kreeg van een Franse autoriteit het eigendomsrecht over het beeldmerk van de actiegroep en maakt zich daarmee niet geliefd bij de activisten.

Het logo van Anonymous bestaat uit een lichaam waarbij het hoofd is vervangen door een vraagteken. Met de rechten op zak kan het bedrijf, dat wordt geëxploiteerd door Early Flicker, een eigen productlijn opzetten, die commercieel wereldwijd grote kans van slagen heeft. Bovendien zou Pickapop.fr de actiegroep nu juridisch kunnen aanpakken vanwege het oneigenlijke gebruik van zijn logo.

Een vertegenwoordiger van Anonymous eist in een gefilmde boodschap dat het bedrijf het beeldmerk weer teruggeeft aan het publiek. Kort nadat de video verscheen, verdween Pickapop.fr van het web. Men vermoedt dat activisten de winkel hebben gebombardeerd met digitaal verkeer.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!