Retailers die in staat zijn in de winkel layout van categorieën aan te passen op hoe de klant kijkt, kunnen meer omzetten. Dat blijkt uit een rondgang van internationaal zakenblad The Economist, die daarvan verslag doet in de whitepaper 'Through a Shopper's Eyes'. De whitepaper leert u hoe succesvolle retailers wereldwijd scoren met klantcentrisch categoriemanagement.
>Download nu uw whitepaper
'Through a Shopper's Eyes', gratis aangeboden door SAP en Ctac Retail, laat detailhandelsbedrijven aan het woord die tot wel een kwart hogere omzet halen door de klant centraal te zetten bij de opzet van hun categorieën. Dergelijke hoge scores zijn niet eens opzienbarend. Onderzoek wijst immers uit dat consumenten meer dan 70 procent van hun aankoopbeslissingen in de winkel maken. De kans om betere aansluiting te vinden bij het koopgedrag van consumenten is daarmee enorm.
Business Intelligence is onontbeerlijk. Ook kan de informatie over eindgebruikers bij leveranciers een ware goudmijn zijn. Het Franse winkelbedrijf Carrefour richtte diens schapruimte voor mondhygiëne in naar een stappenmodel van leverancier Colgate. Het resultaat: Carrefour zag het diens omzet voor deze categorie met maar liefst 25 procent stijgen.
Download de whitepaper 'Through a shopper's eyes' voor meer voorbeelden van klantcentrisch retailsucces.
Retailsucces: Kijken als klant loont
Gepubliceerd op 7 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0