‘Consument is wispelturig’

Er is geen peil te trekken op het aankoopgedrag van consumenten. Shoppers struinen de ene dag het web af naar de beste koopjes, terwijl zij de volgende dag het geld over de balk smijten. Dat zegt marketingdeskundige Sjors van Leeuwen van Indora Managementadvies tegen het Haarlems Dagblad. “Mensen zijn in toenemende mate onvoorspelbaar. Consumenten boeken de ene keer een vakantie in eigen land, en de keer daarna een luxe vakantie op Bali”, aldus Van Leeuwen.

De marketingdeskundige meent dat retailers toch klanten aan zich kunnen binnen door vertrouwde producten op een goede manier aan te bieden. “Klanten zitten helemaal niet om nieuwe producten te springen. Wat mensen niet kennen en niet gebruiken, missen ze in principe niet”, zegt Van Leeuwen. "Als je niet weet wat een mobiele telefoon is en er nooit een hebt gehad, dan mis je die niet. En dit geldt voor allerlei vergelijkbare zaken en gadgets zoals iPad, Twitter, Skype, en de Wii. Maar als je op een bepaald moment dit soort producten en diensten toch gaat gebruiken, dan kun je vaak na verloop van tijd vaak niet meer zonder.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!