Meer dan helft aankopen op vliegveld impulsief

Meer dan de helft van de taxfree aankopen die wordt gedaan op vliegvelden zijn impulsief. Europeanen geven gemiddeld 61 euro uit als zij taxfree shoppen op luchthavens. Dat blijkt uit het rapport Airport Retail Trends in Europe door onderzoeksbureau Candean.

Wanneer producten niet taxfree zijn geven Europeanen twintig euro minder uit in de shops op het vliegveld. Reizigers trekken vooral hun portemonnee voor bekende merken, lagere prijzen door concurrentie, afgeprijsde producten en cadeaus die last minute moeten worden gekocht. Taxfree aankopen wordt door 54 procent van de respondenten impulsief gedaan. 46 procent geeft aan dat de aanschaf van taxfree artikelen gepland was. Bij niet taxfree kocht 56 procent impulsief en 44 procent gepland.

Europeanen geven hun geld op de luchthaven vooral uit aan eten, drinken, tabak, parfum, persoonlijke verzorging, kleding accessoires en luxegoederen. Ze shoppen gemiddeld 23 minuten in taxfree winkels, niet taxfree winkels weten de klanten negentien minuten binnen te houden. Veel vliegvelden hebben een shop & collect-service waar reizigers hun aankopen kunnen bewaren tot na hun trip. Van de ondervraagden maakte acht procent hier gebruik van in het afgelopen halfjaar.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!