De Bijenkorf steekt haar werknemers in een nieuw, luxe jasje. De warenhuisketen heeft mannenmodeontwerper Francisco van Benthum aangetrokken om nieuwe bedrijfskleding te ontwerpen voor haar tweeduizend medewerkers. Volgens Van Benthum wil De Bijenkorf op deze manier meer mode uitstralen. “Passend bij het nieuwe, luxe imago van de winkels.”
De keten had al sinds 2010 plannen om het winkelpersoneel van nieuwe uniformen te voorzien. Een werkgroep koos voor Van Benthum om zijn stijl, stofgebruik en oog voor detail. Dat zou goed bij het imago van De Bijenkorf passen. Benthum vroeg het personeel bij het ontwerpen naar hun mening over de bedrijfskleding. De mannenbroeken hebben een slanke snit en de jasjes van vrouwelijke personeelsleden zijn getailleerd. “Het blijft echter wel bedrijfskleding, geen mode voor op de catwalk. Je kunt nooit iedereen gelukkig maken.” De uniformen worden vanaf september in de winkels gedragen.
Nieuw uniform voor Bijenkorf-personeel
Gepubliceerd op 9 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0