Nieuw uniform voor Bijenkorf-personeel

De Bijenkorf steekt haar werknemers in een nieuw, luxe jasje. De warenhuisketen heeft mannenmodeontwerper Francisco van Benthum aangetrokken om nieuwe bedrijfskleding te ontwerpen voor haar tweeduizend medewerkers. Volgens Van Benthum wil De Bijenkorf op deze manier meer mode uitstralen. “Passend bij het nieuwe, luxe imago van de winkels.”

De keten had al sinds 2010 plannen om het winkelpersoneel van nieuwe uniformen te voorzien. Een werkgroep koos voor Van Benthum om zijn stijl, stofgebruik en oog voor detail. Dat zou goed bij het imago van De Bijenkorf passen. Benthum vroeg het personeel bij het ontwerpen naar hun mening over de bedrijfskleding. De mannenbroeken hebben een slanke snit en de jasjes van vrouwelijke personeelsleden zijn getailleerd. “Het blijft echter wel bedrijfskleding, geen mode voor op de catwalk. Je kunt nooit iedereen gelukkig maken.” De uniformen worden vanaf september in de winkels gedragen.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!