Veenendaal wil klanten naar de winkels lokken middels kortingscoupons. Huis-aan-huis verspreider Netwerk VSP brengt samen met de partners van project ‘Het Nieuwe Winkelen’ een couponblad met aanbiedingen van Veenendaalse winkeliers uit. Dit is een van de acties van Het Nieuwe Winkelen om consumenten te verleiden winkelstad Veenendaal te bezoeken.
Lokale retailers kunnen consumenten een aanbieding doen in het couponblad, dat huis-aan-huis wordt verspreid. Winkeliers kunnen een plekje in het blad reserveren via Netwerk VSP. In Amerika en Engeland zijn coupons al een trend. Onderzoek in opdracht van PostNL door Rijksuniversiteit Groningen en MetrixLab laat zien dat het bieden van korting in een mailing goed werkt. ‘Door coupons toe te voegen, maak je het voordeel heel tastbaar en trekt je mailing meer aandacht’, zo staat in het onderzoeksrapport.
Het Nieuwe Winkelen in Veenendaal is een samenwerking tussen het Hoofdbedrijfschap Detailhandel, Ik Onderneem!, de gemeente Veenendaal, Bureau Binnenstad, Promotie Veenendaal, binnenstadondernemers en ICT aanbieders. Met het project spelen binnenstadsondernemers in op de trend dat consumenten (mobiel) internet gebruiken om te winkelen.
De organisatie lanceert op 14 september officieel zijn website. Nu kunnen consumenten al wel de eerste versie van de site Winkelstadveenendaal.nl bezoeken. Eerder deed Het Nieuwe Winkelen een proef met Sanoma Media waarbij consumenten advertenties van lokale aanbieders uit Veenendaal op hun mobiele telefoon konden lezen. Deze test werd succesvol afgerond.
Reacties 0