Supermarktketen Plus gaat eredivisie sponsoren
Gepubliceerd op 13 juli 2005 om 00:00
Plus heeft een sponsordeal afgesloten met Eredivisie NV. Met de overeenkomst hoopt Plus zich te promoten als een professionele, landelijk opererende supermarktketen. Met de start van de nieuwe voetbalcompetitie zullen spotjes rond de voetbal-uitzendingen op Talpa en RTL 5 een direct verband leggen tussen de wedstrijden en de acties op de winkelvloer. De preciese invulling van de acties is nog niet duidelijk. Een mogelijkheid is dat klanten kunnen sparen voor een rondleiding door de stadions of een ontmoeting met de spelers. De winkelacties vormen een aanvulling op het sponsorcontract, dat reclameborden bij de achttien eredivisieclubs omvat. Het Plus-logo zal daarnaast te zien zijn op de wanden waarvoor spelers of trainers staan bij interviews.Plus wil met de sponsoring vooral trachten nieuwe klanten te trekken. Maar de bestaande klant wordt niet vergeten, aldus interim-adviseur Bas van Oosten die het eredivisie-project van Plus Retail begeleidt. Per week worden 90 kaartjes voor eredivisie-wedstrijden verloot. Andere sponsors van de eredivisie zijn de Sponsor Loterij, Unit 4-agresso, Centerparcs en Amstel. De supermarkt Super de Boer heeft een overeenkomst gesloten met de KNVB voor het promoten van jeugdvoetbal.
Reacties 0