De retail heeft in ons land nog steeds te maken met consumenten die de hand op de knip houden. Consumenten blijken hun portemonnee echter wel te trekken voor nieuwe producten in de markt, zoals web- en e-books, kleine huishoudelijke apparaten en persoonlijke verzorging. Dat meldt marktonderzoeker GfK in zijn vrijdag gepubliceerde tweedekwartaalrapport over de non-food detailhandel.
“In economisch moeilijke tijden investeren consumenten in hun gezondheid, zij gaan op zoek naar - en eist - 'value for money' en spaart elke cent die hij kan missen”, stelt GfK. Nieuwe nog niet verzadigde markten maken in tegenstelling tot de rest volgens GfK nog een behoorlijke groei door. Zo bedroeg de 'e-boekenomzet' in het eerste halfjaar van 2012 ruim vijf miljoen euro, ongeveer zestig procent meer dan vorig jaar, en de verwachting is dat de verkopen in dit segment blijven stijgen.
‘Flinke groei voor niet-verzadigde markten’
Gepubliceerd op 20 augustus 2012 om 00:00
Reacties 0