Mannen zijn groeimarkt voor cosmeticabranche

Mannen vormen een soort reddingsboei voor de cosmeticabranche. Dat komt goed uit want de totale markt voor cosmetica-artikelen groeide in 2004 met niet meer dan 0,4%, zo blijkt uit cijfers van de Nederlandse Cosmetica Vereniging. Sommige producten werden zelfs minder verkocht dan in de voorgaande jaren: zo werden er in 2004 circa 10% minder zonneproducten verkocht en 3% minder geuren.De mannen zijn op cosmeticagebied echter aan een inhaalslag bezig, onder meer beinvloed door de `metroseksueel-hype`. Vorig jaar werd er door mannen in Nederland reeds een bedrag van zo`n 280 miljoen euro besteed aan deze producten. De omzet van vochtinbrengende smeersels steeg met 27%, die van huidverzorgende producten met 38% en die van de zogenoemde cleansers (voor het reinigen van het gezicht) met maar liefst 96%. Wereldwijd groeide de markt voor cosmeticaproducten voor heren met 17,6%. Dat is lager dan de groeicijfers in Nederland, waarschijnlijk omdat mannen in landen zoals de VS, Groot-Brittannie en Italie al langer op grote schaal gebruik maken van dergelijke producten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!