De helft van de bovenkleding die wordt verkocht is afgeprijsd. Dat is een stijging van vier procent ten opzichte van vorig jaar, zo meldt onderzoeksbureau GfK.
Mannenmode wordt het meest in de sale verkocht, terwijl bij babykleding niet op de uitverkoop wordt gewacht. Van alle verkochte mannen- en vrouwenkleding, voor consumenten van vijftien jaar en ouder, is 53 procent afgeprijsd. Ook bij badkleding wordt meer dan de helft in de sale verkocht (52 procent), een forse toename ten opzichte van vorig jaar (41 procent).
Vooral discounters (69 procent), warenhuizen (61 procent) en (multi)brandketens (54 procent) verkopen veel artikelen in de uitverkoop. Bij online retailers ligt dat percentage een stuk lager (43 procent). Vooral consumenten tussen de vijftig tot 65 jaar oud jagen graag op koopjes. Ruim 56 procent van de kleding die door hen wordt gekocht, is afgeprijsd. Ook gezinnen met meer dan drie kinderen kopen graag hun bovenkleding in de uitverkoop (55 procent).
'Kleding wordt vooral in sale verkocht'
Gepubliceerd op 6 september 2012 om 00:00
Reacties 0