Heineken wil horecaprijzen stuwen

Heineken heeft horecaondernemers tips gegeven voor extra omzet. In haar ‘Bierblad’, adviseert de bierbrouwer afnemers om het prijsbewustzijn van klanten van cafés en restaurants te vertroebelen. Bijvoorbeeld door extra dure gerechten op de kaart te zetten waardoor de rest goedkoper lijkt.

Het biermerk verwacht dat er vooral extra omzet is te halen bij de 800.000 vegetariërs in Nederland. Het stelt dat deze groep meer geld heeft te besteden, terwijl vegetarische gerechten nu juist goedkoper zijn dan vlees en vis. Daardoor zou het kunnen lonen om de vegetarische maaltijden duurder te maken.

Ook geeft Heineken de tip om prijzen naar boven af te ronden. Dat wekt bij de klant de suggestie dat de ondernemer voor kwaliteit gaat. Hij zit niet op de centen en zou niet besparen op goed en lekker eten.

Heineken stelt vooral bezig te zijn geweest met belangen van haar afnemers. Maar brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland is verbaasd: “De consument leid je tegenwoordig echt niet om te tuin. Bovendien wordt duur nu echt niet gewaardeerd als daar geen kwaliteitsverhoging tegenover staat”, zegt een woordvoerder in De Telegraaf. “Als iets goedkoper is om te maken, moet dat ook in de prijs tot uiting komen.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!