Heineken wil horecaprijzen stuwen
Gepubliceerd op 7 september 2012 om 00:00
Het biermerk verwacht dat er vooral extra omzet is te halen bij de 800.000 vegetariërs in Nederland. Het stelt dat deze groep meer geld heeft te besteden, terwijl vegetarische gerechten nu juist goedkoper zijn dan vlees en vis. Daardoor zou het kunnen lonen om de vegetarische maaltijden duurder te maken.
Ook geeft Heineken de tip om prijzen naar boven af te ronden. Dat wekt bij de klant de suggestie dat de ondernemer voor kwaliteit gaat. Hij zit niet op de centen en zou niet besparen op goed en lekker eten.
Heineken stelt vooral bezig te zijn geweest met belangen van haar afnemers. Maar brancheorganisatie Koninklijke Horeca Nederland is verbaasd: “De consument leid je tegenwoordig echt niet om te tuin. Bovendien wordt duur nu echt niet gewaardeerd als daar geen kwaliteitsverhoging tegenover staat”, zegt een woordvoerder in De Telegraaf. “Als iets goedkoper is om te maken, moet dat ook in de prijs tot uiting komen.”
Reacties 0