IKEA wil klant aan het naaien krijgen

IKEA verkoopt sinds kort naaimachines. Het woonwarenhuis komt vier keer per jaar met nieuwe stoffen, sommige in beperkte oplage. En altijd liggen er honderd verschillende stoffen die per meter worden verkocht.

Het winkelbedrijf speelt ermee in op een nieuwe doelgroep: jonge, creatieve types die steeds vaker achter de naaimachine kruipen, aldus NRC Handelsblad zaterdag. Zij vinden online werkbeschrijvingen en cursussen. Terwijl stoffen ook eenvoudig op internet te koop zijn. De grote interesse in het interieur is een andere aanjager van de markt. Accessoires voor in huis zijn vaak makkelijk te maken.

Ons land kende ooit een bloeiende zelfmaakbranche, maar het aantal stoffenwinkels en naaimachinewinkels is flink geslonken. Er waren in 2003 nog 401 stoffenwinkels, tegenover nu 229. Het aantal naaimachinewinkels nam in diezelfde periode af van 266 naar 140. Een enorm aanbod van goedkope confectiekleding en goedkoop huistextiel heeft bijgedragen aan die ontwikkeling.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!