De crisis draagt een flinke steen bij aan de groeiende omzetcijfers van Wehkamp.nl. Dat meldt topman Paul Nijhof zaterdag in een interview met het Algemeen Dagblad. De omzet steeg in het eerste kwartaal van het boekjaar van Wehkamp.nl met achttien procent. “We gaan voor dubbele cijfers.”
De crisis versnelt volgens Nijhof de verschuiving van winkelen in de winkelstraat naar kopen via webshops. “Consumenten sparen zo parkeergeld uit”, aldus Nijhof. “De crisis is goed voor ons, maar de onzekerheid is niet goed.” De winkels in de winkelstraten voeren een niet te winnen achterhoedegevecht tegen hun concurrenten op internet, stelt Nijhof. “Tot vijftig procent van de verkoop verdwijnt in tien tot vijftien jaar naar internet. Bij elektronica is dat tot negentig procent. Ik zie het in onze groei terug.”
Volgens Nijhof willen consumenten het liefst alles wat ze zoeken op één plek kunnen vinden. “Ze hebben geen zin om voor verschillende artikelen verschillende websites te bezoeken. Wij zijn de Koopgoot en de Kalverstraat op internet, waar 120 miljoen keer wordt ‘langsgelopen’. Voor je kampeerspullen naar de ene site en voor je camera naar de andere, daar hebben we allemaal steeds minder zin in.”
De Wehkamp-topman is ervan overtuigd dat alleen winkels die zich onderscheiden zullen overleven. “Daarom
moet je specialist zijn of een uitstapje bieden met horeca waar je ook gaat shoppen. IKEA is zo’n uitje. Je kunt er zelfs eten.”
Omzet Wehkamp.nl floreert dankzij crisis
Gepubliceerd op 10 september 2012 om 00:00
Reacties 0