‘Google Shopping biedt kansen voor kleine spelers’

Door Google Shopping kunnen kleine winkeliers beter concurreren met grote spelers als eBay en Amazon.

Google Product Search gaat binnenkort verder als Google Shopping. Deze transformatie naar Google Shopping brengt grote gevolgen met zich mee voor retailers. Ketens die in de zoekresultaten getoond willen worden, moeten daar binnenkort voor betalen. Hierdoor is de ranking in Google Shopping niet gebasseerd op het algoritme, maar op de relevantie en het bod. Omdat eerder wel naar het algoritme werd gekeken, waren vooral grote spelers als Walmart en Amazon zichtbaar in Google. Kleine winkeliers kunnen deze zichtbaarheid nu kopen.

Volgens de nieuwssite Multichannelmerchant.com moeten retailers daarvan profiteren, maar wel goed in de gaten houden of het effect de kosten opheft. “Onduidelijk is hoe groot het effect is van Google”, aldus Ariel Rosenstein. “Uit onderzoek blijkt dat consumenten Amazon en eBay steeds vaker als zoekmachine voor producten gebruiken. Retailers moeten daarom ook naar Amazon, eBay, Shopping.com en Buy.com gaan kijken. Door een paar producten op Amazon Marketplace te plaatsen en te volgen, weet je al gauw of je je activiteiten op dat kanaal moet uitbreiden.”

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!