Primark stuwt omzet AB Foods

Het moederconcern van Primark, Associated British Foods, heeft een succesvol jaar achter de rug.

De keten profiteerde vooral van het slechte weer en de economische malaise in West-Europa. Consumenten zochten Primark massaal op voor koopjes en kortingen, zo meldt persbureau Reuters.

AB Foods verwacht dan ook een forse stijging van haar jaarwinst. De omzet van het concern zal met vijftien procent groeien, zo voorspelt AB Foods. De like-for-like omzet zal naar verwachting met drie procent stijgen. “Met name in Groot-Britannië draaiden we een sterke zomer. Ook de omzet in het vasteland van Europa bleef zonnig.” In november presenteert AB Foods haar definitieve omzet- en winstcijfers.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!