Colruyt is bij onze zuiderburen weer het meest populair gebleken onder eigen klanten. Voor de 25ste keer op rij is de Belgische supermarktketen als beste gekomen uit de Zomer- en Winterrapporten van GfK. in opdracht van het Belgische vakblad Storecheck. De buurtwinkelketen Okay eindigde op de tweede plaats, AD Delhaize als derde.
“Dit zijn ongelooflijk mooie resultaten. Natuurlijk zijn we daar fier op, al zit het niet in onze genen om daar ferm mee uit te pakken”, zegt directeur Luc Rogge van Colruyt in Storecheck. De cijfers verontrusten hem ook. “Want op de duur gaat het lijken alsof het een vanzelfsprekendheid is. En dat is dus absoluut niet het geval.”
Colruyt heeft tijdens het voorgaande boekjaar, dat eind maart werd afgesloten, een omzet gerealiseerd van 7,85 miljard euro. Dat betekende een stijging van 7,8 procent in vergelijking met een jaar eerder.
Uit hetzelfde rapport blijkt dat het prijsniveau van de Belgische supermarkten het laagst gewaardeerd blijft. Vriendelijkheid van winkelpersoneel scoort juist wel goed. De waardering voor supermarkten gaat iets omhoog.
Colruyt blijft beste voor eigen klanten
Gepubliceerd op 11 september 2012 om 00:00
Reacties 0