Online speler Redcoon gaat mogelijk noodgedwongen bakstenen winkels openen. Redcoon-baas Reiner Hecker wil dat eigenlijk niet, maar ziet zich geen andere keus door de opstelling van fabrikanten.
Fabrikanten geven fysieke winkels namelijk een breder assortiment dan webshops, stelt Hecker. Door offline verkooppunten te openen, kan Redcoon zijn assortiment uitbreiden en de omzet opschroeven. In de Duitse krant Wirtschaftswoche meldt Hecker dat fabrikanten de online retail nog altijd achter stelt.
Webwinkels krijgen een beperkter contract en het assortiment waaruit zij kunnen kiezen is aanzienlijk kleiner. Dit zouden farikanten bewust doen omdat via het offline kanaal nog steeds het meest wordt omgezet. Volgens de elektronicaretailer hebben grote spelers als Amazon hier geen last van, omdat fabrikanten voor hen graag een uitzondering maken.
Redcoon benadrukt in het interview dat het hier niet gaat om een uitgedokterde offline retailstrategie. De bakstenen winkels moeten vooral de digitale omzet stuwen.
Redcoon overweegt offline verkoop
Gepubliceerd op 11 september 2012 om 00:00
Reacties 0