Retailgiganten starten met mobile-couponing

Retailgiganten als Best Buy, Macy’s en Walmart sturen steeds vaker kortingsbonnen naar smartphones die zich in de buurt van een winkel bevinden. Zij maken allemaal gebruik van de technologie van Spotzot, een bedrijf in mobiele marketing. Met het product SpotAds worden kortingsadvertenties aangepast aan de locatie en het winkelgedrag van de smartphonegebruiker.

Volgens Bobby Jadhav, ceo van Spotzod, is dit een ideale manier om passanten te voorzien van persoonsgebonden in-store informatie. Om deze informatie te personaliseren wordt er gebruik gemaakt van de cookies op een mobiele telefoon. Als de passant dichtbij de winkel is, verschijnt er een advertentie op de internetstartpagina van zijn of haar smartphone. Deze advertenties bevatten kortingsbonnen, winkelinformatie, links naar webshops en prijsvergelijkingen. SpotAds zegt momenteel honderd miljoen mobiele shoppers te kunnen bereiken.

Critici denken dat het lang zal duren voordat deze advertenties echt effectief zijn. Om de advertentie te kunnen zien, moet de smartphonegebruiker zijn internetbrowser geopend hebben. Dit is nu vaak niet het geval, omdat consumenten hun mobiele apparaat vaker gebruiken voor sms-berichten, Facebook en andere applicaties zonder advertenties.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!