Tesco lanceert Click & Collect

De Britse supermarktketen Tesco introduceert in 150 van haar winkels een zogenaamde Click & Collect service. Consumenten kunnen nog voor het eind van dit jaar producten online bestellen, en in een winkel naar keuze ophalen. Voor de service betalen klanten twee pond.

“De service is gebaseerd op gemak en eenvoud”, aldus Ken Towle, e-commerce director van Tesco. “Het enige wat de klant hoeft te doen is naar het ophaalpunt rijden en wachten tot de bestelling in de auto wordt geladen. We halen de stress weg die vaak komt kijken bij het doen van boodschappen.” Om plaats te maken voor de afhaalpunten heeft de retailer naar eigen zeggen aardig wat winkeloppervlak moeten inleveren.

De supermarktketen traint haar werknemers momenteel speciaal voor de Click & Collect service getraind op het gebied van klantenservice en productretouren. De keten ziet het als een uitdaging om de bestelling precies op de afgesproken tijd in orde te hebben en om op elk afhaalpunt over genoeg voorraad te beschikken voor online én offline klanten.

Reacties 0


Schrijf een reactie


Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Altijd op de hoogte van de laatste trends in de retailsector.

Schrijf je nu in voor de nieuwsbrieven van RetailTrends.

Er staan fouten in het formulier. Corrigeer je invoer en probeer het opnieuw.

Vul uw wachtwoord nogmaals in ter controle.

Je bent toegevoegd aan onze mailinglijst!

Pushberichten ontvangen?

Blijf op de hoogte van het laatste retailnieuws!